Uruchamianie pojazdu podczas mrozów

Uruchamianie pojazdu podczas mrozów

Silne mrozy powodują szybkie wyczerpywanie się akumulatora (np. jeśli samochód nie jest uruchamiany podczas weekendu) oraz gęstnienie oleju w silniku. Te czynniki powodują trudności w „odpalaniu” samochodu.

Oto jak należy postępować w takich przypadkach:

– po włączeniu zapłonu „kręcimy” rozrusznikiem przez 3 sekundy;  powtarzamy tę czynność kilka razy z przerwami

– jeśli  temperatura na zewnątrz jest niższa niż -15 st. przerwy te powinny być dłuższe, zależnie od tego, czy odgłos „kręcenia” silnikiem świadczy o tym, że Twój akumulator jest w dobrym stanie, czy raczej traci powoli energię

Przypomnienie: samochód uruchamiamy z wciśniętym sprzęgłem BEZ dodawania gazu

Rozładowanie się akumulatora

To niestety zjawisko normalne. Wynika to z budowy akumulatora oraz faktu, że nawet podczas postoju włączony alarm, podtrzymanie pamięci sterowników czy immobilisera zużywa się w nim energia. Warto sprawdzać sprawność akumulatora i zaimponować kolegom czy koleżankom nabywając TESTER AKUMULATORA (już za 15 zł w sieciach supermarketów – szczegóły  na końcu).

Postępowanie w przypadku rozładowania akumulatora:

  1. odpalanie „na pożyczkę” czyli za pomocą kabli – potrzebujesz DWÓCH KABLI ROZRUCHOWYCH . W takim wypadku starając  się wyglądać smętnie i wzbudzając  powszechne współczucie – szukasz  „dawcy”  (czyli sprawnego optycznie  pojazdu, którego kierowca litościwie użyczy nam energii z akumulatora)
  2. jesteś szczęśliwym posiadaczem PROSTOWNIKA, a nie jest to poniedziałek rano, kiedy ABSOLUTNIE MUSISZ za pół godziny dotrzeć na umówione spotkanie, tylko jest to niedziela po południu (bo jesteś przewidujący) – wyjmujesz akumulator, by go doładować
  3. odpalanie „na pych” – niestety zła wiadomość: ta technika odeszła do lamusa wraz z pojawieniem się elektroniki

A zatem: punkt a) czyli Odpalanie za pomocą kabli rozruchowych

Uwaga: cały czas zwracaj uwagę, żeby w żadnym momencie operacji nie zetknęły się ze sobą końcówki kabli, co może skutkować zwarciem

– podłącz czerwony kabel „plus” do „plus” Twojego akumulatora („biorcy”); drugi koniec czerwonego kabla, czyli „+” podłącz do akumulatora samochodu, który ma użyczyć swej energii („dawcy”)

– podłącz czarny kabel „minus” do „minusa” Twojego akumulatora; drugi koniec – UWAGA – do jakiejkolwiek części metalowej samochodu „dawcy”

– dawca zapala silnik swojego auta, podwyższa obroty silnika

– teraz Ty możesz spróbować odpalić silnik (powinno się udać za pierwszym razem)

 

Tester akumulatora

Pozwala sprawdzić napięcie akumulatora, kosztuje od 15 zł.

 

Prostownik

Od czasu dominacji produkcji chińskich na rynku dostępne są prostowniki już od 45 zł. Jeśli chcesz bezpiecznie doładować swój akumulator WYJMIJ go z samochodu – postępuj według instrukcji obsługi.

 

 

Problemy z odpalaniem silników diesla

Jeżeli Twój samochód z silnikiem diesla ma notorycznie problemy z rozruchem, silnie dymi z rury wydechowej, może to oznaczać zakończenie kariery aparatury wtryskowej. W silnikach tdi zużywają się wtryskiwacze oraz pompa wtryskowa, a czasami może ona wymagać tylko regulacji. Z kolei w silnikach tdci (common rail) mogą występować problemy z wtryskiwaczami (lub chociaż jednym z nich), ewentualnie z którymś z czujników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *