Łańcuch rozrządu

Łańcuch rozrządu

Wielu kierowców sądzi, że łańcuch rozrządu to rozwiązanie niezniszczalne, dużo trwalsze od paska. Generalnie, mają rację. Warto jednak od czasu do czasu sprawdzać nawet łańcuch i skontrolować następujące elementy:

– sam łańcuch może się rozciągać, a to spowoduje opóźnienie faz rozrządu i zużywanie się zębatek

– koła zębate mogą się zużywać, jeśli silnik pracuje z rozciągniętym łańcuchem

– napinacz łańcucha może stracić szczelność, co prowadzi do luzu łańcucha

– listwy napinające

Łańcuch zdradza objawy zużycia terkotaniem czy nawet dzwonieniem, a silnik trudniej „odpala”.

Czy wymiana łańcucha drożej kosztuje niż  wymiana paska ? Zależy od marki i modelu. W Audi Q7 jest to koszt 3,500 zł., w Hondzie Accord (i-CTDi) 2,200 zł., a w BMW 116 i zaledwie 1420 zł. (ceny mogą się różnić w zależności od miast). Warto zwrócić też uwagę, iż jest pewna grupa aut, w których łańcuch rozrządu jest rozwiązaniem niezwykle nietrwałym. Są to m.in. Skoda Octavia II 1,4 TSi, Opel Astra 1,3 CDTi czy Audi A6 C6 2,7 TDi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *